Høstfest med Grønnsaksteater

Høstfesten er stor begivenhet med lange tradisjoner i Ullevålsletta Barnehage. I år arrangerer vi høstfest 02.11.22

Festen starter med Grønnsaksteateret – en forestilling fra 1975! Tekst og melodi ble opprinnelig skrevet av Aslaug Bull Wasstøl og Susanne Fuhr, men forestillingen er i stadig utvikling. Er det et barn som bare vil være tomat, ja, så blir det skrevet inn en ny rolle!

Rollene i Grønnsaksteateret går i arv: barna starter som blåbær og rosenkål, og vokser inn i roller med mer tekst når de er klare for det. Og noen av dagens foreldre husker enda sine opptredener som poteter eller kålhoder! Selv om ikke alle vil stå på scenen når kvelden kommer, er alle med på forberedelsene. Her er det prosessen som er viktigst – så får foreldre og søsken være med på å ”høste”!

Etterpå blir det servert mat som barna har forberedt og lært om gjennom høsten; grønnsakssuppe med rundstykker fast på menyen.

Velkommen til grønnsaksfesten,  02.11.22 kl 16.00-18.00